Alla inlägg under mars 2013

Av Amanda Pålsson - 31 mars 2013 16:14

Idag fyller lillasyster Hanna år. Vi sitter hemma hos mormor myser då vi precis ätit äppelkaka med nötter. Innan det var vi på bio och såg filmen OZ. Den var faktiskt förvånansvärt bra. Vi ville först se Beautiful Creatures men den gick bara till i torsdags, så typiskt. I alla fall så ska vi bara slappa lite nu och ska sedan ut och äta ikväll, längtar!

Av Amanda Pålsson - 30 mars 2013 21:48

Påskafton..
Glömde att skriva igår att jag tonat mitt hår. Blev en liten mörkare brunt och jag blev väldigt nöjd:)
Idag har jag bakat äppelpaj som vi åt som efterrätt och sedan har jag och lillasyster gjort söta påskcupcakes, som vi ska äta på imorgon efter vi gått ut. Längtar, de ser riktigt goda ut.
Fick påsk present idag, biobiljetter, godis och pengar:) mormor tog med sig ett stort påskägg, tyvärr fanns det inte mycket surt så mycket godis har jag inte ätit, idag i alla fall, hehe!

Av Amanda Pålsson - 28 mars 2013 19:19

Precis ätit klart denna måltid. Så gott, gjorde kycklingsnitzel, klyftpotatis och hemmagjord bearnaisesås! Jag har gjort bearnaisesås innan men har aldrig gjort kycklingsnitzel vilket var lätt och mitt ströbröd passade perfekt till bearnaisesåsen. Min nya favo mat;)

Av Amanda Pålsson - 28 mars 2013 16:44

Har precis fikat med nybakade påsk cupcakes. Gjorde choklad muffins, vaniljglasyr och dekorationer för att få fram en gul kyckling. Tycker faktiskt att de blev väldigt snygga och självklart blev de supergoda:) nu är jag mätt men ser fram imot middagen ikväll. Mormor är här och jag ska laga kycklingsnitzel med bearnaisesås. Så gott. Bilder på det kommer! Det är skärtorsdag och jag känner hur påsken är här. Godis, mat och bak, precis så det ska vara:) har en till ide om hur jag vill göra cupcakes. Ska göra dem imorgon eller på lördag så att vi kan alla fika på dem efter att vi kommer hem från Thai Corner som vi ska äta på och där vi ska fira Hanna på söndag. Ska bli mysigt. Imorgon kväll får vi gäster och jag ska fixa mitt hår vilket jag ser fram imot.
Kram;)

Av Amanda Pålsson - 26 mars 2013 18:43

nu har jag precis ätit en supergod curry kyckling med kokosmjölk. Det var otroligt gott:) tidigare i eftermiddags mumsade jag på en god blåbärsmuffin med vaniljglasyr:)
Mamma behövde lite hjälp med att handla så jag och lillasyster följde med till Maxi. Det blev en lång tur, vi handlade till hela veckan, lunch, middag, cupcakes, efterrätt och godis såklart. Efter var vi alla vrålhungriga så att det blev snabbt mat kl halv tre då vi kom hem:)

Av Amanda Pålsson - 25 mars 2013 12:38

Denna vecka är en slapp vecka. Har påsklov, där jag inte ska göra något speciellt, shoppa vilket jag ska göra idag, baka små söta påskbakelser, käka massor med godis och ta det lungt. Ser verkligen fram imot veckan. Till helgen fyller lillasyster år, så på lördagen ska hon ha fest med släkt och familj och på söndagen, då hennes riktiga födelsedag är ska vi gå ut och äta. På måndagen sen ska vi fira henne igen, då också med släkten fast på pappas sida:) det ska bli mysigt och roligt, såsom denna vecka!
Kramis:)

Av Amanda Pålsson - 23 mars 2013 22:21

Det var den lördagen. Den har flugit iväg. Vaknade klockan 8 bakade Scones, slappade, hyrde film framåt eftermiddagen och promenerade. Avslutade kvällen med god choklad efterrätt och James Bond film. Riktigt bra faktisk. Se vad jag hittar på imorgon, skridsko kanske, har inte åkte någonting denna säsongen.
Kram:)

Presentation


Hej! Vad roligt att du har hittat min blogg:) jag antar att om du inte känner mig så vill du antagligen veta lite om mig. Jag älskar hästar, mode och att baka. Speciellt cupcakes:) det är roligt att dekorera och göra goda glasyrer. Jag bloggar om min vard

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards