Alla inlägg under april 2013

Av Amanda Pålsson - 30 april 2013 22:31

Vi åkte och kollade på en majbrasa, gör det varje år men firar inte mer. I alla fall såg vi inte den jätte bra men det var ändå mysigt att bara stå och kolla. Hade även en fin utsikt över havet, dock blåste det en aning. Innan vi åkte lagade jag currygryta med nudlar (till mig) och ris (till dem andra). Blev väldigt god och vi drack många glas med vatten! Sedan provsmakade vi cupcakesen som jag och Hanna gjorde igår. Gud vad goda de blev. Choklad muffin med kak frosting. Riktigt lyckat!
Ps. Glömde fotografera maten innan jag börja äta så ni får en halvbra bild!

Av Amanda Pålsson - 30 april 2013 11:57

Valborgsafton! Idag! Var det inte Valborg för typ en månad sedan? Känns så, men det är kanske bara jag. Ikväll kanske vi åker och tittar på en brasa eller något, vi får se vad vi känner för och samt hur vädret är. Inte klar blå himmel men uppehåll just nu. Blåser tror jag också att det gör. Inte så skönt man vill inte precis stå nära brasan och sedan få saker i ögonen. Vi kommer nog att provsmaka cupcakesen jag gjorde igår (bilder sen). Jag kanske även lagar en indisk currygryta som vi älskar.
Bjuder på bilder av mig igår:

Av Amanda Pålsson - 29 april 2013 20:27

Fun! A new week! Sitter och lyssnar på musik och slappar. Väntar på att mina cupcakes som står i ugnen ska bli färdiga, (oops ugnen piper de är klara!) nu ska de svalna innan vi lägger på frostingen. Kan berätta mer imorgon eller senare och lägga upp vild på när de är färdiga.
Då var det måndag igen. Ska redovisa spanska och svenska. Känns riktigt skönt att vi är lediga på onsdag. En paus mitt i veckan. Får se om vi hittar på något imorgon, åker och kollar på någon brasa. Får se vad vi känner för.
Kramis

Av Amanda Pålsson - 28 april 2013 20:54

Det var den här söndagen. Jag har gjort mycket. Bakade Scones och åt det till frukost med ost och marmelad, mums. Sedan åkte vi till Kullaberg och klättrade och sedan tog en löpprunda i slutet. (Upp och ner i världens backar hela tiden) jobbigt var det men väldigt roligt. Man hinner inte riktigt tänka utan bara se upp för var man sätter fötterna och kämpa. Sedan hade vi picknick. Det var ett tag sen men väldigt mysigt. När vi kom hem lagade pappa Hermanson. Nu på kvällen har jag pluggat och slappat med mobilen, hehe!
Bilder från idag:
Ps. Hade träningskläder under så drog bara på mig en skön kofta och ett par mjukis byxor.

Av Amanda Pålsson - 27 april 2013 22:48

Nu har jag precis sätt klart filmen Die Hard som vi hyrde idag. Lagade en god pasta till middag med vitt vin, sparris, salami, ädelost och grädde. Blev riktigt god och var väldigt mättande. Har även tränat och hjälpt pappa att tvätta bilen idag. Till lunch käka vi pannkakor. (Kan inte få nog av dem, vill ha hela tiden!) jag satt nu och tänkte på pannkakor och att jag får nog testa pannkakor med choklad i, kan nog vara riktigt gott.
Imorgon blir det mysig frukost med nybakat Scones och sedan får jag se vad som hittas på. Kanske ut och springa om vädret är fint. Ska i alla fall plugga spanska.
Glömde att berätta om igår. Familjen åkte upp till Halmstad för födelsedagsfirande vilket bar kul. Tyvärr var det svamp i maten vilket jag inte gillar med annars var det gott! Till efterrätt fick vi tårta, vilket jag hatar men blev förvånad då jag faktiskt kunde äta lite.
Krami?
Ps. Kom inte på någon bra rubrik så det fick bli Hej!!

Av Amanda Pålsson - 27 april 2013 22:47

Nu har jag precis sätt klart filmen Die Hard som vi hyrde idag. Lagade en god pasta till middag med vitt vin, sparris, salami, ädelost och grädde. Blev riktigt god och var väldigt mättande. Har även tränat och hjälpt pappa att tvätta bilen idag. Till lunch käka vi pannkakor. (Kan inte få nog av dem, vill ha hela tiden!) jag satt nu och tänkte på pannkakor och att jag får nog testa pannkakor med choklad i, kan nog vara riktigt gott.
Imorgon blir det mysig frukost med nybakat Scones och sedan får jag se vad som hittas på. Kanske ut och springa om vädret är fint. Ska i alla fall plugga spanska.
Glömde att berätta om igår. Familjen åkte upp till Halmstad för födelsedagsfirande vilket bar kul. Tyvärr var det svamp i maten vilket jag inte gillar med annars var det gott! Till efterrätt fick vi tårta, vilket jag hatar men blev förvånad då jag faktiskt kunde äta lite.
Krami?
Ps. Kom inte på någon bra rubrik så det fick bli Hej!!

Av Amanda Pålsson - 24 april 2013 21:24

Idag var inte en vanilg dag. Trots det är tisdag. Jag vaknade upp klockan halv åtta och tittat ner. Där ligger Nelly. Vi har haft sovis eftersom att vi ska PRAO nu ons, tors och fre. Vi blev hämtade av pappa och åkte till dagiset vi skulle vara på. Det var roligt och annorlunda, kändes absolut inte som en vanlig onsdag. Igår när vi kom hem, var det väldigt skönt. Kändes lite som fredag eftersom att vi inte skulle få i skolan mer denna vecka. Inga läxor, inget. Så när vi kom hem bestämde vi oss för att baka, det vi ofta gör. Vi gjorde underbara cupcakes med choklad och vanilj och blåbärsfrosting. Medan vi gjorde dem bad vi Hanna spela in så att vi kunde göra en reklamfilm till ett skolprojekt. Det var kul och blev riktigt gott.
I eftermiddags red jag. Det var roligt! Vi red ute vilket var skönt men jag kännde av Polen. Så det blev en ute dag idag. Skönt, kan behövas nu.

Av Amanda Pålsson - 20 april 2013 23:04

Vaknade upp och såg solen skinna in genom fönstret. Klar blå himmel. Perfekt! Vad sugen på pannkakor så gjorde det till frukost, mums! Vid halv elva cyklade jag till Hannas skola. Det var öppet hus och jag ville se min gamla skola. (Inte så ny längre, helt ombyggd) snygg dock, mycket bättre och snyggare än den var när jag gick där. Hon hade lektion med redovisningar om landskap (Gud vad lite jag kommer ihåg) solen lyste in och varmt blev det! Vi cyklade hem käka lunch sedan åkte jag och pappa och simma. När vi kom hem ställde jag mig i köket och började på maten. Lagade oxkött, hasselbbackspotatis, cesarsallad och örtsmör. Gött! Till efterrätt blev det crème brulee med karamiliserade päron. Love it! Tittat på vampire diaries och One Tree Hill, två väldigt bra serier.
Kramis:)

Presentation


Hej! Vad roligt att du har hittat min blogg:) jag antar att om du inte känner mig så vill du antagligen veta lite om mig. Jag älskar hästar, mode och att baka. Speciellt cupcakes:) det är roligt att dekorera och göra goda glasyrer. Jag bloggar om min vard

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards